Vän med tiden


Jag drog till gymmet en snabbis direkt på morgonen igår.

Körde intervaller så jag låg precis under gränsen för min maxpuls  .....
15 * 1 minuter med 30 sek vila mellan.
Målet var att kunna hålla ett jämnt steg på alla intervallerna, inte ha svidande muskler i de sista 2-3 och behöva bita i att klara dem.
Å benen levererade helt enligt min önskan .... Wiiii :-)
Kunde jogga ur i 2km utan problem efteråt i min "mysfart".

Är egentligen ingen morgontränare men det är så skönt att ibland kunna ha det överstökat med engång. Sen blev det en snabb dusch, rundade huset, fick en kaffe, kunde läsa/förbereda mig inför föreläsningen senare på dagen och fick håret lite vår fint.

Fördelen med att plugga är att man kan göra det var man vill.
Underlättar lite just nu när jag planerar in mina 2 besök hos frissan varje år.
Hihihihi ... ja jag är kass att på att gå till frissan.

Utnyttja tiden är något jag tycker jag är ganska duktig på.
Som en vän till mig sa:

"Du gör tiden till din vän istället för din ovän"

Så idag får det bli en snabb löprunda medans tjejerna har teorilektion på ridningen.
Då får jag och mannen en myskväll i soffan med Sveriges Mästerkock när vi lagt tjejerna.
Det ena ger det andra :-)

Så ta vara på din onsdag och var vän med din tid  <3


Kommentarer

Populära inlägg