Reflexer


Nu när Vasan är förbi kommer jag självklart åka lite skidor till för njutningen så länge vädret tillåter. Men jag kommer återgå till styrketräningen mer igen och håller tummarna att det blir isfritt på vägarna så man i alla fall kan ta fram MTB:en.

När jag hamnar i dessa mellan perioder (dvs mellan skidåkning och cykelsäsong) av träningen så löptränar jag en del. Bor man sedan som jag på landet och gatubelysning är lika ovanligt som kor i centrala Stockholm ;-) Så är det pannlampa och reflexer i alla dess former som gäller när man ger sig ut på kvällarna.

Köpte mig ett par nya tights från Better Bodies som heter Madison Tights.
De är i kompressionsmaterial och har reflexer på benen som syns från alla håll. 
Dessa kommer bli en favorit i träningsgarderoben både i löparskorna och den höga midjan gör att de kommer sitta perfekt även på racern/MTB:en.




Kommentarer

Populära inlägg