Spin of Hope


Igår gick Spin of Hope av stapeln i hela Sverige.
Alla anläggningar som har spinningcyklar får vara med på detta.
Ett arrangemang som är helt till förmån för Barncancerfonden och arrangeras sista lördagen i mars.
Upplägget är att man ska hålla spinningcyklar igång mellan kl 07-19.
Företag t.ex. köper en cykel och pengarna går oavkortat till forskning av cancer.
På en del anläggningar kan man köpa strö timmar också där intäkterna också går till Barncancerfonden .

Förra året hade vi det på "mitt" gym och det blev en riktigt lyckad dag. Vi samlade in en fin slant till forskningen av cancer.
Då instruerade jag 6 pass under dagen och mellan cyklade jag på en cykel för mannens företag.
Totalt 12h.

I år så fick det "bara" bli 4 timmar för vi hade lite annat inplanerat på eftermiddagen.
Alla kan inte göra allt men alla kan kan göra något!

Då vi tyvärr inte hade Spin of Hope på gymmet igår så åkte jag till den ideella föreningen Hedemora Träningverk i Hedemora. Körde timmarna direkt på morgonen kl 7-11.
Så lyxigt att kunna sitta "bredvid" ibland, koppla bort huvudet och bara köra.
Tack till instruktörerna på Träningsverk för ett bra arrangemang och roliga/utmanande pass.

Så här glad ser man ut efter 4h trots att kläderna är sjöblöta, benen möra och plånboken är några hundringar fattigare. För igår hjälpte mina ben till att rädda liv på barn som drabbas av cancer.








Kommentarer

Populära inlägg