Problem är till att lösas

Ber om ursäkt att det blir en hel del skrivande om skidåkning just nu.
Men lovar att det blir ändring from måndag :-)


Jag älskar att se lösningar på problem/hinder istället för bara problemet eller hindret.

För att jag ska kunna få mindre belastning på mitt onda finger under Vasan på söndag så har jag klippt sönder mina urgamla skidhandskar och sytt ihop ring- och långfingret. Sydde med sömmen upp så att det inte ska skava.
Nu kan jag ha mina fingrar tejpade under hela resan till Mora.

Studerar bilden nedan och tänker tanken igen som alltid faller över mig vid starten i BergaBy.

HUR 17 TÄNKTE JAG NU????



Trängas med alla 15800 anmälda på söndag men det är lite av charmen med detta lopp tycker jag.
Folkfest med deltagare och alla som tar sig ut efter spåren på myrarna och hejar på en.

På bilden kan man se elit ledet har dragit iväg och de sista start leden(det är indelat i led 0-10) har inte rört sig längst bort på bilden. Jag kommer starta i led nummer 8 på söndag och hoppas att jag hittar någon bra rygg att ta redan efter första långa backen som säkert kommer
ta en bra bit över 60 min.

Tidsmässigt är jag inställd på att det kommer ta längre tid än i söndags pga dubbelt så många deltagare, men så ser jag fördelar med att här blir man tilldelad start led efter åktid vilket ger per automatik lite bättre flyt från början. Istället för som i Öppet Spår där alla kan ställa sig var man vill i starten. Elit och motionärer blandas hej vilt.

Hur konstigt det än låter så är det en fantastisk upplevelse att få
stå i detta hav av stavar och skidor. Alla med samma mål, fyllda av förväntningar på sig själva och fulla av glädje och adrenalin samt ev fruktan/nervositet inför sin resa till Mora 90km bort.










Kommentarer

Populära inlägg