Kläder för vinterträning

Bjuder er på några icke så "sexiga" outfits idag ;-)

Nu när det blivit vinter på riktigt igen så är det ganska svårt ibland att vet hur man ska
klä sig när man ska träna.

I min garderob så har jag kostat på mig tre olika tjocka underställ för jag använder de från tidig höst när jag cyklar och springer eller bara kör uteträning. Hela vintern både för träning och lek ute. Sen hänger de med långt in på sen våren.

Jag har fastnat helt för Kari Traa´s underställ och har kört med dem i 6år. De håller grymt länge trots många svettiga timmar och många vänder i maskinen.

1. Tunnaste är i tunt funktionsmaterial (har det på mig på övre bilden)
passar bra till passen när det börjar bli +5 till -10 grader
2. "Mellan tjockt" i tunt ull som passar från 0 gradigt till -15
3. Tjockt ullunderställ som passar till de kallaste dagarna och under jackan för lek med barnen de flesta dagarna. Är man frusen om rumpan är dessa byxor perfekt från -5

Sen väljer jag alltid tjocklek på underställ efter vad jag ska göra.
Kompletterar hellre med en väst över jackan när det är riktigt kallt som man kan ta av sig om det blir för varmt. 

På bilden överst har jag även ett par knähöga ullstrumpor som är kanon skönt för alla aktiviteter.
Ni ser även mina "snygg" trosor ;-)
De är i ull och är vindtäta över grenen. Ett måste tycker jag i allas vintergarderob. Gör att rumpan inte fryser i första taget. Jag har alltid mina över underställbyxorna så de sitter på plats under byxorna.
Jag har även en sport-behå i samma stil.
Båda från Craft. Kostar en del men de håller också jätte länge och är värda sina kronor om man tränar och är ute mycket på vintern.



Här är mitt lite tjockare ullunderställ.

När jag åker skidor brukar jag ha ett funktionslinne underst över sport-behån
Extra värme till ryggen är aldrig fel.

Sist så drar man på sig en bra jacka och byxor för vinteraktivitet.
Plus ev. väst.

På händerna har jag skidhandskar och de kallaste dagarna har jag tunna ullhandskar under som ett komplement.
Alltid en buff runt halsen som kan dras upp i nacken under mössan och upp över ansiktet under de kallare dagarna.
En mössa som släpper ut värme.
Alla dessa punkter gäller både skidåkning och annan uteträning

För de kallaste dagarna när man åker skidor använder jag alltid pjäxöverdrag som håller lite kyla och vind borta. De är även perfekta för senvintern när snön börjar bli blöt.

Hoppas att ni blev lite klokare av detta :-)

Så ut och njut av vintern!
Är man rätt klädd så är det helt underbart att få njuta av kristallerna på snön!
Bättre ha lite för mycket och dra av sig än tvärtom.



Kommentarer

Populära inlägg