Lite mer VR

Skriver av mig lite här då min man fått höra på VR prat i 2 dagar och
han tappade intresset redan efter 2 timmar ;-)

Dagar efter lopp så får jag sån "hashtagg tumme".
Kollar andras inlägg på sociala medier och känner deras lycka över att de genomfört samma lopp som mig. Ibland finns det bloggadresser i profilen och man får möjlighet att läsa deras resor runt sjön.
Det som fascinerar mig är att alla upplever allt så olika och har så olika mål med sin runda.
En del har haft en mardröm medans andra slagit pers och haft en underbar tur.

Hittade denna bild hos www.happyride.se
(var ok att dela om man länkade)
som stod när det var 2 mil kvar till Motala.
Man ser mitt halva ansikte och man kan se att jag cyklar med ett stort leende.
Det symboliserar hela min runda.
Träningen har varit så där men har fått mer kvalitet i träningen fast det inte var så "mycket" mil , men har ju kört en del alternativ träning också,
Hade förberett mig mentalt och fick aldrig någon dipp mentalt vilket var kanon skönt.
Är kanske en fördel att jag åkt innan och kan snart alla kurvor och
backar i huvudet precis som på Vasaloppet.
Kanske hade jag kunnat trampa på fortare då jag var så pigg i mål men då hade jag inte
fått dela loppet med de härliga medlemmarna av Team Magnus.
Samtidigt som jag är medveten att man spara VÄLDIGT mycket energi att ligga i klunga.
Hur som. Så skönt för huvudet att få en sån här runda!
Jag körde faktiskt in på 1.49 bättre än de sista två åren då
jag kommit i mål på exakt samma tid .... 12.37.
Tjoho!!!

Eftersom jag är oförskämt pigg i kroppen så skulle jag
kunna tagit en tur idag men tar en extra vilodag. Trots att racern står i garaget tvättad och fixad.
Och nya clips är monterat på skorna.
Har inget lopp inplanerat och lite extra vila mår kroppen bara bra av.
Men imorgon ska kroppen få jobba mer än med jordhögar.

Kommentarer

Populära inlägg