Huvudet upp


Känslan jag hade efter mitt pass på 3 timmar i tisdags var inte rolig på något sätt ... njöt i max 2 minuter av passet. Det var 3 timmar av blä, piss och skit om man får skriva så.
Duggregn, seg kropp och min pollenallergi. Den gör att näsan och ögonen rinner och när det är som värst på året sätter det sig i luftvägarna på mig. Känns som någon stryper luften.
Då var det som på bilden ..... ville bara köra ner huvudet och skita i allt.
Händer 1/200 att jag är på dåligt humör efter en cykeltur men då var en sådan dag.

Så det var så skönt att få in 3 timmar på kontot med helt annan känsla i kroppen trots pollenallergin fortfarande sitter i. Bra tryck i benen och jag var pigg när jag kom hem.
Med ett stort leende på läpparna.

Det behövdes för att jag ska kunna ladda huvudet med massa bra och positiva tankar till helgen.
För mig är det psykologiska lika viktigt som det fysiska.
För tappar du huvudet och börjar tänka dåliga tankar i Jönköping (då har man åkt 100km av 300km)
blir resten av resan till Motala riktigt jobbig oavsett om du är vältränad.
Så det ska jag ladda med under veckan!

Hoppas att du haft en härlig helg  :-)

Kommentarer

Populära inlägg