Enkelhet


Bästa återhämtningsmålet efter träning måste vara knäckebröd från Skedvibröd med några kokta ägg från sprätthönseriet vi har byn.
Enkelt och så gott.
Jag tror vi ofta krånglar till saker och ting för oss själva.

Som nu på sommaren när man har semester så vill man hinna med jätte mycket.
Men att fixa med frukost, mellis, lunch, mellis och middag tar lite tid.

Jag gör det enkelt för mig och gör stora laddningar med mat och smoothie.
Vi kan äta samma lunch/mellis flera dagar i rad för att spara tid till annat skoj.
Jag tror det är en sån "perfekt mamma/sambo/fru bild" många bygger upp att man
ska fixa med en ny rätt till varje mål.
Skippa det tycker jag. Du blir gladare för du hinner med massa annat. Har du barn så bryr de sig inte om de får äta samma lunch 2 dagar på rad.
Värm din matlåda, ta med den ut i det fria och njut.
Gör att det inte känns lika tråkigt med samma mat 2 dagar på rad :-)


Kommentarer

Populära inlägg