Klädvård


Hur gör ni med kläderna när ni tränat?
Slänger ner de i en tvättkorg, svettiga och blöta?

Jag tror att tar man hand om sina kläder lite extra så håller de längre.

Första rådet är att aldrig släng ner kläderna blöta i en tvättkorg eller låt de ligga kvar i träningsväskan till nästa gång du ska träna.
Häng alltid upp de på tork. Gäller även trosor och strumpor. 
Som på bilden ovan ser det ut hos oss flera kvällar i veckan. 
Kläderna får torka över natten innan vi slänger ner de i tvättstugan.
Med detta enkla knep slipper de ligga blöta och dra till sig alla dåliga dofter mer.

Följ alltid tvättråden, undvik sköljmedel och torktumlare.

Ibland så slänger jag in mina toppar i frysen i en påse över natten för att få bort
bakterier som faktiskt är det som ger dålig lukt.

Min andra goda vän är ättika.
Ha en 10 liters hink med ca.1-2 dl ättika. Lägg kläderna i blöt i över natten och tvätta sedan som vanligt. Hjälper till att fixera färgerna och jag tycker att det tar bort sån unken lukt
man ibland får i kläderna.

Ibland så tvättar jag även mina träningskläder med ättika.
Kör ett program med förtvätt och häll ättikan i tvättmedelsfacket.







Kommentarer

Populära inlägg