Go´fika och slalombacke


Igår var en sån dag som när man var liten var STOR och man hade massa förväntningar inför.
Samtidigt så blandades det med vedmod.
Skolavslutningen.
Våran äldsta slutade förskoleklass igår och vi firade det med go´fika efteråt.
Måste tipsa om grymt goda räkmackor på mysiga Bollie café i Säter.
Jag skulle kunna äta en varje dag i veckan :-)

Igår kväll var det dags för barmarksträningen med Tynell Activitys.
Jag har för första gången på 5 år tagit semester från mina pass på gymmet i sommar.
Så då kände jag att jag kunde anmäla mig till detta och få en kväll i veckan avsatt för egen träning.
Få en push med rullisarna och löpningen för min del.

Vi körde stavintervaller i Källviksbacken(slalombacke) i Falun igår.
Teknikgenomgång och uppvärmning.
Sen körde vi på i 25 minuter upp till toppen och på vägen ner stannade vi halvvägs och körde ryck mellan 2 korner 5 gånger, sen sista biten ner och upp igen.
Solen sken och jag fick blinka bort svetten i ögonen trots jag hade keps.
Skönt tröskelpass och en lätt genomkörare inför helgen.

 

Kommentarer

Populära inlägg