Hemmaträning

 


Att kunna träna hemma medans barnen leker tycker jag är lyxigt.
Det behöver inte vara avancerade övningar och jag använder mig av
däck, kettlebells och TRX som hjälpmedel.

Passet jag körde igår var väldigt enkelt och körde med tabata intervaller.
Men det känns idag ;-) Bra att jobba genom hela kroppen med sin egen kroppsvikt!

Värm upp först med lätt jogg och strech.

Sen körde jag

burpees
utfallsgång med däck över huvudet
mountain climb
en bens pistols (varannan) med TRX
rodd uppåt i TRX
sumogång med minibands
sidolyft med KB
hopp över låda
militärpress med däck
dips mot bänk
sit-ups
armhävningar
"cykling" för magen

Testa hemma och jobba efter egen förmåga.
Har du inte KB m.m. hemma
så gör sidoplanka istället, skippa däcket och ta något annat om du vill över huvudet och istället för TRX kan du hålla i dig i en gunga eller ett räcke.









Kommentarer

Populära inlägg