Ibland så händer det!

Hoppas att ni haft en härlig påsk och njutit av god mat och påskgodis!
Det har då jag haft även om det inte blivit någon riktig påskmiddag.

Det har varit en lugn helg på träningsfronten då jag varit själv med barnen.
Vill inte ha de barnpassningen på gymmet mer än nödvändigt.
Då de sällan får vara där så vill de dit ibland, och det ville de en dag
så då passade jag på att springa på bandet.

Det är inte det roligaste men tänkte att styrkeövningar kan jag ju göra hemma om jag vill.
Så började lugnt och ökade med 1km/h efter varje 2km.
Det bara gick av bara farten så hade jag klämt min 3e mil på löpbandet någonsin.
Tjoho! Måste vara påskgodiset :-)
Måste tillägga att det är ganska häftigt att min Garmin ger exakt distans på löpbandet även om den inte arbetar med GPS eller någon fotsensor.

Jag springer sällan längre distanser än 5km för jag tycker det är så tråkigt. Får jag springa i skogen så går det enklare och intervaller tycker jag är grymt roligt. Men det beror nog på att jag vet att de är överstökade fort ;-)  Min plan är att jag ska försöka hitta den där njutningen i löpningen
under denna sommar. Även om jag har problem med pollen.
Det är ju så enkelt att bara dra ut genom dörren och enkelt att variera passen.
Bonus är att det inte är lika tidskrävande som cykling.

Har ni något bra tips på hur man hittar njutningen i löpningen?
Dela gärna med er av det till mig :-)

Kommentarer

Populära inlägg