Smyger igång helgen

Fredag igen! Denna vecka har jag knappt hunnit blinka till.
Har haft mycket i skolan och mer blir det fram till sommarlovet.

Hunnit klämt in lite träning och igår hade jag mitt ordinarie cykelpass på gymmet. Var kvar efteråt och hade pass åt en kollega som var borta. Skoj med variation på pass och denna grupp som kör försäsongsträning var hos oss på gymmet förra året och då hade jag de varje vecka.
Så roligt att träffa de igen och köra pass med dem.

För att motivera mig lite extra idag när jag ska köra huvudet i böckerna hela dagen fick förmiddags mellisen bli glass från ProPud.
Perfekt när den bara innehåller 1,1g socker/100g att kunna lyxa med när suget faller på.
Bonus är att den är laktosfri precis som de "vanliga" puddingarna. Det gör min mage extra glad.

Slängde även ihop en is kaffe lite fort .... Mmmmmm!
Testa själv. Bus enkelt.

2 dubbla espresso shotar alt. kallt vanligt kaffe
"spetsa" med pulverkaffe efter smak
(kylan dämpar smaker så våga ha lite extra)
2dl mjölk
en rejälv näve isbitar

Mixa allt i en mixer och servera med engång.
PS Nu till sommaren så går det perfekt att göra iordning utan is och  frysa ner i små flaskor. Ta fram om man ska till stranden eller på utflykt. De tinar fort av värmen,bara att skaka om och dricka. 

Trevlig helg!

 

Kommentarer

Populära inlägg