Bryta vanor ....


Tack säger jag för feed back jag har fått på olika sätt för inlägget om skav och cykling.
En del frågor som kommer upp och man kanske inte vill fråga vem som helst.
<3


Att alltid träna samma tid dvs sent på kvällen för det mesta för min del är bra att bryta ibland.
Ibland behöver kroppen en chock.

Det fick min kropp känna på imorse. 
Kl. 05.30 stod jag ute och värmde upp rejält i 10 min med knäböj, upphopp, utfalls steg m.m. innan jag drog ut på en löprunda på nästan 6km.
Hade jobbat upp bra puls med uppvärmningen så målet var att bara lyssna på kroppen och låta benen jobba i det tempo de ville. Drog ut på tom mage. Ok en dubbel espresso slank ner ;-) 
Jag var medveten om att då kan min kropp vara seg ibland.

Fast kroppen var väl i chock så den jobbade på i tröskelpuls och benen var riktigt pigga.
Kanske ska testa detta oftare nu när det är ljust ute.
En grymt skön start på dagen.
Daggen börjar släppa, fåglarna börja vakna till liv och det luktar blött gräs ute. 
Sen smakar frukost gröten ännu bättre efteråt kan jag lova.





 

Kommentarer

Populära inlägg