Så är det faktiskt


Att man är fredagstrött känner sig nog många igen sig på.
I alla fall om man har ett mån-fre jobb.

Innan jag började plugga så har jag alltid haft arbeten där man jobbade helg och då var söndagarna den där heliga dagen på veckan.
Mys i soffan, god mat och bastu!

Det tog ganska många månader för mig att komma in i detta mån-fre lunk när jag började plugga. Att sen även vara ledig på helgerna var minst lika konstigt.
Nu har jag varit tjänstledig i nästan 2 år och kommit in i detta lunk också
som jag aldrig trodde skulle gå. 

Jag kan ofta känna att fredag eftermiddag när man är på slutspurten på eftermiddagen så är det alltid kroppen som börjar "sega" ur först. Huvudet "ger upp" när jag får på mig mina tights och en skön tröja hemma.
Men det ligger en hel del i det att kroppen känner först .... ofta märker vi olika tecken på trötthet och ignorerar det. Fortsätter köra på och tyvärr så resulterar det ibland i en sjukskrivning eller andra fysiska besvär.

Jag älskar när allt går i 110 och älskar avkoppling lika mycket.
Att hitta balansgången är svårt och väldigt individuellt.

När man är högskolestudent är man ju typ aldrig ledig, men jag försöker att inte plugga alls på helgerna. Det är familjens tid för umgänge och återhämtning av allt vad det innebär.

Då är dessa fredagar bästa dagen på veckan ....
... man är nöjd efter full rulle med jobb, skola, pass på gymmet, barngrupper m.m. hela veckan
sen släpper man alla måsten när man går hem för dagen och får mysa med det bästa man har.

Hos oss är fredagskvällarna numer en riktig myskväll.
Man kommer hem och umgås i köket. Stökar runt ihop och lagar nåt lite godare som alla är sugna på.
Ibland (ok ganska ofta) tacos för det är tjejernas favorit men det blir även
hemgjord pizza med lite lyxigare toppings.


Trevlig helg och
Ladda batterierna på DITT sätt <3





Kommentarer

Populära inlägg