Gym å curry


Jag är inte så mycket för div halvfabrikat som t.ex. pulversåser.

Min super enkla currysås är minst lika god om inte godare än på påse.
Rena och enkla ingredienser.

Häll i ca 1 1/2 dl grädde och lika mycket vatten
 Ha på med den mängd curry man önskar (efter smak)
och 2 msk kycklingfond
Låt koka ihop och reda av med lite maizena.
Ibland kan man få ha i lite extra vatten om den tjocknar på sig mycket.

Tar inte många minuter och man vet vad man får i sig.


Jag vet inte om jag lyckats stuka till min tumme i pulkabacken i helgen. Är svullen och det ömmar på utsidan av den.
Så vilade från skidåkning och var till gymmet en snabbis sent igår istället.

Körde ur benen rejält!
Började med 30 min löpning och sen en hel hög div benövningar i super set.
Avslutade med 10 set 10 reps knäböj.
Får försöka ta en kort promenad på lunchen idag så jag håller cirkulation uppe i musklerna för annars är nog träningsvärken grotesk imorgon ;-)





Kommentarer

Populära inlägg