Nytt år och nya utmaningar

Hoppas att ni haft en härlig start på 2017.

Jag har njutit av soffmys med familjen, utelek och årets förtsa träning.

Det som varje år slår mig är hur alla medier kör med div rubriker redan 1/1

- Så tappar du 10 kilo på 3 veckor
- Kom i form på 2 veckor

Denna hets att gå ner i vikt. BLÄ tycker jag.

Har du gett dig själv nyårslöften att komma igång med träningen eller något annat löfte som innebär att du måste göra uppoffringar eller prioritera om i vardagen för att lyckas.
Hitta DIN VÄG.
Gå inte all-in med 5 träningspass i veckan eller ta bort allt socker i vardagen med engång. Gör små förändringar och hitta punkten där det finns en balans och
du kan klara av att leva så längre än 3-4 veckor.
Livsstilsförändringar tar tid att genomföra och det tar tid att jobba in nya rutiner vad det än gäller.

Det enkla kan bli svårare än vad man tror.

Min familj fick ställa om sig väldigt mycket när jag började plugga och var hemma alla kvällar i veckan utom de när jag hade pass. Innan har jag alltid jobbat 2-5 kvällar i veckan.
Min man var van att ha några kvällar med nån film eller serie när jag jobbade , men nu kom jag med dammsugaren mitt i hans film eller tvättkorgen i högsta hugg. Satt mig framför tv:n och började vika. Detta hade jag gjort på dagarna innan jag jobbade kväll innan.
Vi hittade nya rutiner ganska fort men har ändrat de en del efter vägen att det passar oss bättre.

Förändringar kan vara jobbiga och ta energi att genomföra.
Våga tro på dig själv och dina drömmar.
Det kommer säkert inte vara lätt alla dagar men ge inte upp.

Jag tror mycket sitter där mellan våra två ögon.

Våga göra nya saker
Våga säg nej och gör det med gott samvete
Välj att se på saker mer positivt även om de är motgångar
(oftast så har man lärt sig något av det man kan ta med sig)
SMILE :-) det smittar av sig till de i din närhet också
Våga vara stolt när du når (del) dina mål.
Våga släppa måsten och njut mera
Våga sätta ner kraven på dig själv
ingen är tip top jämnt och kan prestera 110% 365 dagar/år

Så kanske din resa mot dina mål blir lättare
och
Om inte annat kanske vardagen blir lite enklare


I am my own superhero














Kommentarer

Populära inlägg