Ålder eller vishet


Jag fyllde 35 år igår.

När en av mina nära vänner ringde och grattade mig så kom vi in på att
jag tycker att det är härligt att bli äldre.

Nu tänker säkert många att hon verkar inte riktigt klok.
Vill inte alla förbli unga?

Men för mig har det jag fått med mig i livet genom framgång och rejäla käftsmällar gjort att jag idag tänker som Mandela.

"I never lose. I either win or learn"

De som känner mig vet att jag hellre ser det positiva i saker hur oövervinnerliga de än känns.

Man blir tryggare i sig själv som person ju mer man lär känna sig själv.

Jag är mig själv och gör mig inte till att någon ska tycka om mig.

Går min egen väg(har alltid gjort)

Jag har lärt mig att det man ibland avslutar relationer
med människor man har i sin närhet av olika anledningar .
Tungt men inser att det är livets gång.

Jag vet att man kan inte lyckas jämt, men jag vågar ge mig på såna saker.
Skulle jag inte lyckas helt så har jag ju alltid lärt mig något nytt
som jag kan ha användning av senare.  
Det viktigaste ... jag vågar säga att jag misslyckats!

Som det klyschiga talesättet säger

"Bättre ångra sånt man gjorde än att ångra det man inte gjorde"

Så om det är åldern eller vishet vet jag inte
men det jag vet är att 35 år fantsikt att fylla :-)













Kommentarer

Populära inlägg