Transport

Jag bor på landet har en del kilometer att åka för att komma till barnens skola/dagis, jobb och min skola. Sen ska det varje dag tas med både gymnastikkläder, extra ombyten, matlåda/mellis, böcker, dator m.m
Det gör att jag av praktiska skäl väljer bilen som transportmedel för barnen är lite för små att själva cykla tor varje dag.
Men denna vecka är barnen på egen semester och jag har "bara" mina egna saker att frakta och behöver inte passa tider för aktiviteter m.m så väljer jag faktisk cykeln. Bilen får stå och vila några dagar. Som bonus får jag njuta av några extra cykelmil denna vecka. Lyxigt värre!

Igår möte jag soluppgången över byn påväg till jobbet. Även om temperaturen låg runt nollan, kylan och blåsten bet i kinderna var det helt ljuvligt. Bästa starten på veckan.

Kommentarer

Populära inlägg