Inspiration in

Hade möjligheten att få lyssna på Johan Olsson under Nordic Ski Convention på Lugnet i helgen.
Han har idag lagt skidorna på hyllan men gör En Svensk Klassiker i år och fortfarande håller igång.
Körde Vättern på 7,37 vilket är grymt bra.
Johan pratade mycket om hur man ska tänka för att nå framgångar.  Det som kom igen genom hela föreläsningen på 1 1/2 h var att prioritera rätt i livet.
Låter klyschigt, men för honom har det betytt mycket. Se positivt trots sjukdomar. Vilket gav han mer tid till familjen. Istället för att deppa för missade träningstimmar. 
Att jobba bort det där dåliga samvetet.

Jag försöker med detta fenomen i min vardag. Inte lätt. Dåligt samvete att jag inte hinner träffa vänner så mycket som jag vill just nu pga skola och jobb tar mycket av min tid. Jag prioriterar bort en hel del saker till förmån för familjen. Men jag har valt det själv och jag vet att gör jag val som får mig och familjen att må bra.
Livet blir faktiskt lättare - mindre dåligt samvete för familjen. Vilket är det viktigaste i mitt liv. Är man inte i balans på hemmaplan påverkas ju jobb och tvärtom.

Sen är mina nära vänner, mina nära vänner av den enkla anledningen att de vet att jag inte glömt dem för vi inte hinner ses så mycket just nu. De respekterar att jag väljer prioritera skola/jobb och familjen först. Att jag tar en sen löprunda en måndag istället för en fika kl 21 när alla dagens bestyr är klara. För de vet att då hämtar jag energi för att klara av min vardag.

Hur tänker Du?

Kommentarer

Populära inlägg