Äntligen fria vikter

Igår hade jag tagit åt mig ett cykelpass på gymmet i Falun.
Härligt gäng som kämpade till max.
Skoj och få sitta i instruktörscykeln nu när jag har semester från mina fasta pass denna sommar.
Massa energi in.

Passade på att vara kvar efteråt och köra styrka med fria vikter när jag ändå var där.
Som jag längtat!
Mina gymbesök sista månaderna är få och då har det mest blivit intervaller på bandet pga min allergi.

Körde lite mark, militärpressar, rodd med stång, biceps och triceps.
Skönt att styrkan fortfarande sitter kvar och det kändes lätt på de vikter jag kört på i våras. Även om min styrketräning sista tiden bestått av sporadiska pass hemma med
däck, KB, TRX och min egen kroppsvikt.

Blir skönt att ta med den känslan in i gymmet till hösten när jag ska försöka styrketräna mera och göra musklerna redo för skidsäsongen som snart knackar på dörren.



Att blanda träning som jag gör med cykel, löpning, rullskidor och styrketräning tror jag är bra för kroppen. Man blir inte bäst i just en specifik gren men man håller sig lättare skadefri och blir "allmänt" stark allround vilket jag tycker är så skönt.






Kommentarer

Populära inlägg